Dela nyhet
Vi välkomnar Digitala Lagkassan!
16 nov, 10:22
Ingarö IF har tecknat samarbetsavtal med Digitala Lagkassan - en smart lösning som hjälper alla våra lag och grupper att hantera lagkassorna på ett säkert, smidigt och transparent sätt.
Förutom självklarheter som att säkerställa en enkel hantering enligt gällande lagar och regler så finns en mängd smarta funktioner och samarbeten som hjälper våra lag/grupper att stärka lagkassan.
Vad innebär det för laget/gruppen?
Skapar ordning och reda i lagkassan och sparar tid genom att samla lagets ekonomi på en och samma digitala plattform. En enkel och hållbar lösning för alla inblandade – inga privata konton.
Laget kan enkelt skicka ut betalavier till spelare / vårdnadshavare eller skapa försäljnings-aktiviteter via QR-koder. Alla transaktioner bokförs automatiskt, är spårbara och föreningen får insyn enligt lag.
Vem administrerar lagkassan?
Våra lag/grupper utser själva sin(a) lagkassör(er), det kan vara fler personer som delar på uppgifterna och det finns också olika behörighetsnivåer.
Vad innebär det för vårdnadshavare?
Alla personuppgifter som idag ligger i Svenskalag kommer att flyttas över till respektive lag/grupp i den Digitala Lagkassan. På samma sätt som i Svenskalag är uppgifterna inte publika.
Hur hanteras pengarna?
Genom Digitala Lagkassan hanteras lagkassan på ett klientmedelskonto och är skyddade genom statlig insättningsgaranti. Föreningen har full insyn i alla transaktioner.
Vad innebär det för kansliet?
Kansliet har fram till idag hanterat samtliga in- och utbetalningar, för alla våra lag och grupper. Samarbetet med Digitala Lagkassan kommer att frigöra tid för kansliet.
Frågor kring hantering av den Digitala Lagkassan:
Peter Hartzell | peter@ingaroif.se | 073 987 55 00
Sofia Johansson | sofia@ingaroif.se | 073 987 00 60
Läs mer på www.digitalalagkassan.se