Välkommen!
Vill ditt barn börja spela fotboll i Ingarös P13? Skicka ett mail till info@ingaroif.se och kom ner på nästa träning.
Vi söker domare och parkeringsvakter!
18 jul
Skärgårdscamp 12-14 augusti
9 jul
Kansliet - öppettider v. 47
18 nov
Vi välkomnar Digitala Lagkassan!
16 nov
Lagfotografering (korrigerade tider)
14 nov
100 ungdomar på kö till pingisen
11 nov
Ingarö hälsodag söndag 10 november
4 nov
Vinster ICA Maxi Föreningsdag
28 okt
Föreningsdag på ICA Maxi Värmdö
25 okt
Vill ditt barn börja spela fotboll i Ingarös P13? Skicka ett mail till info@ingaroif.se och kom ner på nästa träning.
27 okt, 13:37 0 kommentarer
Hej alla,
Sedan vinterns tappra lirare som gled runt på ett istäckt IP har vi genomfört en fotbollssäsong som kommer sträcka sig över 11 månader, 162 matcher och ~130 träningar. Vi har genomfört ett ligaspel i St Erikscupen med 5 lag, åkt med 4 lag till 4 olika cuper (DaleCarlia Cup, Ingarö Skärgårdscup, Oktoberpokalen och Nackamästerskapen) och genomfört ett träningsläger.
Innan vi går vidare från detta vill jag tacka alla våra engagerade föräldrar som hjälper oss och ser till att spelarna är förberedda, är på plats och ställer upp med arbetspass, skjuts och mycket annat!
Jag vill också rikta ett stort tack till ledarstaben som gjort allt detta möjligt! Utan er aldrig sinande brunn av energi och engagemang hade vi lyckats med detta!
Ingångspunkterna till detta år var att utmana fler spelare på rätt nivå, har vi lyckats med det?
Det finns givetvis både positiva saker vi kan ta med oss från denna säsong och saker vi kan utveckla ytterligare. Vi införde ett lag i nivå Svår i St Erikscupen samtidigt som vi behöll de tidigare lagen, 2 i Medel och 2 i Lätt. Anledningen till detta var att kunna vara en attraktiv klubb att träna i även för de spelarna som kommit längre i utvecklingen. Vi genomförde Oktoberpokalen som var en nivåindelad cup samtidigt som vi behöll antalet cuper där vi åker som ett ”stort” lag.
Det har varit ett spännande år där vi sett stor utveckling både individuellt och i gruppen för alla nivåer.
En av våra grundtankar är att vi ska kunna rotera laget, låta spelarna spela i olika nivåer och olika positioner under en enskild match och över tid. Detta tror vi ger större långsiktig utveckling för spelarna, de ställs inför olika utmaningar och beslut som de måste hantera under en match.
Att vi dessutom har en trygg träningsmiljö där alla kan spela fotboll och utvecklas i sin takt tror jag gjort att vi behållit många spelare, vi avslutar säsongen med en spelarlista på 47 spelare vilket är otroligt roligt!
När vi nu närmar oss slutet för säsongen men även planeringen inför nästa så tar vi gärna emot feedback, positiv eller konstruktiv, muntlig eller skriftlig. Det som passar er och för att göra nästa säsong ändå bättre!
Så vad händer framåt:
November: Inomhusträning + tisdag/torsdag utomhus (i mån av väder). Planeringsmöte för ledarna inför 2025. Avslutningsmiddag.
December: Inomhusträning, lottförsäljning, intresseanmälan inför säsong 2025.
Januari: Inomhusträning + Utomhus (i mån av väder), Infomöte föräldrar inför.
Så även om fotbollen puttrar på i lite lägre takt vill jag från min sida tacka för en väldigt kul säsong.
Christian
Ps. Om någon förälder kan hjälpa oss med lottförsäljningen skulle det vara oerhört uppskattat! Kan vi genomföra detta en gång om året så hoppas vi att pengarna ska räcka och vi slipper sälja andra saker under säsongen. Ds.
2 okt, 20:47 2 kommentarer
Hej alla!
Den 12-13 Oktober är det dags för Oktoberpokalen. Det som tidigare varit en cup som spelas på en dag är det nu två dagar som gäller.
12/10 Gruppspel
13/10 Avslutningsgrupper
Samtliga spelare som anmält sig till cupen har nu fördelats in i lag och kallelser är utskickade med tider för respektive lag. Svara på dessa omgående så vi vet att inget oförutsett hänt.
Plats: Djursholms IP
Kostnad: Ingen extra avgift tas ut för cupen, lagkassan står för anmälningsavgifter etc. Men varje spelare behöver ha betalningsmöjligheter för mat/mellanmål etc.
Kläder: Som vanligt kläder efter väder. Gymnastikskor kan vara skönt mellan matcherna, varma eller regntåliga kläder både mellan matcher och under matcher. Matchtröja fås på plats, men svarta strumpor och shorts tas med av spelarna. Glöm inte benskydd och fotbollsskor.
Resa: Samtliga föräldrar ansvarar så att er spelare är på plats utsatt tid. Om ni söker samåkning/skjuts lägg detta i kommentarsfältet i kallelsen. Så ser ledarna detta.
//Ledarna
12 aug, 16:40 0 kommentarer
Hej alla,
Här ser ni lagen till Ingarö Skärgårdscup 2024. Observera att dessa lag är preliminära och kan komma att ändras om skador etc dyker upp. Om ni visar lagen för er spelare var noga med att poängtera detta.
Spelschema hittar ni här
Gå in under LOTTNING/SPELPR.
Tider: Eftersom samtliga lag startar sina första matcher samtidigt så Lördag 17/8 samlas samtliga spelare/ledare vid läktaren på naturgräsplanen 8.20.
Matcherna kommer sluta lite olika men sista matcherna spelas runt 15 tiden och kommer vara klara runt 15.40. För detaljerade spelschema hänvisar jag till hemsidan.
Mellan matcher, de kommer få förhållningstider av sina ledare till tider mellan matcher, mat och drick pauser och dyligt att förhålla sig efter och kommer stanna på IP hela dagen. Inga utflykter till Brunn City tillåts om inte ledare och specifika spelare kommit överens om det.
Mat, spelarna kommer behöver om ni inte är på plats ha betalmedel, företrädelsevis Swish med sig för att kunna äta under dagen.
Kläder, efter väder. Svarta fotbollsstrumpor, fotbollsskor, svarta shorts. matchtröja får de på plats. Ett par tofflor eller gymnastikskor kan vara skönt mellan matcher.
Ses på lördag
C
4 jul, 10:02 1 kommentar
Hej,
Då är vårsäsongen slut och även om vi började redan i januari har tiden sprungit iväg. Nu är det dags för lite välbehövlig sommarvila.
Från tränargruppen vill jag tacka alla jättebra genomförd vårsäsong. Vi har genomfört 61 träningar och 63 olika matcher i St Erikscupen och DaleCarlia.
Efter intensiva dagar i DaleCarlia där killarna skötte sig superbra och tack alla föräldrar är det dags för sommar, men det kommer inte vara träningsfritt.
Från nästa tisdag kommer vi köra lite sommarfotboll på tisdagar. Kallelser kommer skickas ut, om man kan så kommer man ner och kör lite lättsam fotboll. Ta med syskon om ni vill, blir vi 8-10 deltagare och kan skaka fram någon ledare kör vi!
Sommarträning: För att inte tappa konditionen helt kommer här en uppmaning till alla spelare.
Nästa riktiga träning är torsdagen 1 aug, fram tills dess:
Sommarträningsprogrammet:
Vecka 27:
Pass 1: Löpning 3-5km
Pass 2: Fotbollsfys Del 1 - länk: https://www.youtube.com/watch?v=vtnnym45X74
Vecka 28:
Pass 1: Löpning 3-5km
Pass 2: Fotbollsfys Del 3 - länk: https://www.youtube.com/watch?v=3fo-9teKWM4
Vecka 29:
Pass 1: Löpning 3-5km
Pass 2: Fotbollsfys Del 5 - länk: https://www.youtube.com/watch?v=k_J0dmqUyEA
Vecka 30:
Pass 1: Löpning 3-5km
Pass 2: Fotbollsfys Del 9 - länk: https://www.youtube.com/watch?v=w0_Md6h8vQM
Trevlig Sommar!
19 jun, 22:22 4 kommentarer
Hej
Nu drar det ihop sig på riktigt! Ingarö IF har i år 15 anmälda lag, några färre än förra året. Dock åker P2013 med 4 lag, ett mer än förra året. Här kommer matnyttig information.
Vi håller packlistan som förra året med den extra uppmaningen till alla att packa ner ett lakan att ha under sin luftmadrass. Som förra året sätts den fina avvägningen mellan att vara förberedd för det mesta men inte packa för mycket på prov. Var och en måste se till att han har med sig det som han kan behöva, samtidigt ska var och en bära sina egna saker. För att underlätta packandet i bussarna uppmanas alla att om möjligt packa i mjuka väskor.
Inspiration till packlista hittar ni HÄR.
Lagindelning, kommer presenteras för spelarna på bussen på väg till Borlänge. Varför? Det kan behöva göras justeringar och flyttar mellan lagen om någon blir sjuk osv. Därför väljer vi att inte presentera lagen förens vi är säkra hur de kommer se ut.
Värdesaker, ledare ansvarar inte för värdesaker och mobiltelefoner. Dörren in till vår skola kommer vara låst men vi kommer inte vara ensamma som bor där och spelarna kommer och går.
Kontrollera och eventuellt uppdatera era kontaktuppgifter i Svenska lag, det är viktigt så vi kan nå er ifall något händer under cupen.
Hjälp med skjuts, föräldrar på plats med bil. Vi kommer tydligen spela vissa matcher på en annan IP, 30 min promenad från skolan. Vissa av våra lag kommer ha flera matcher där under samma dag. Om föräldrar är på plats, har bil och möjlighet att skjutsa meddela gärna ledarna detta.
Resa till Borlänge:
Bussar avgår från kl 18:00 onsdag 26/6 från Ingarö Föreningshus/Infartsparkeringen på Näsuddsvägen. Observera att bussen avgår 18:00, alla måste vara på plats i tid, gärna 17.30, för att få sina saker inpackade i bussen. Det kommer vara fyra bussar. Totalt är det 214 personer som ska åka buss upp, och platserna är fördelade så lag sitter tillsammans.
P13 delar buss 1 med P14.
Checka in hos Moa / Cissi när ni anländer!
Bussen kommer inte stanna längs vägen så det är viktigt att alla har fått i sig middag innan avfärd. Vid ankomst till Borlänge kommer cafeteria vara öppen där det kommer finnas möjlighet för den hungrige att köpa något att äta innan man går och lägger sig.
Boende i Borlänge:
Som förra året är boendet fördelat över Solängsskolan och Soltorgsgymnasiet. Som det ser ut nu kommer P13 bo på Solängsskolan (Samma som förra året). Det kan komma att ändras men ingenting som barn behöver fundera över. Ingarö IF:s Dalecarliageneral Berra åker till Borlänge redan onsdag morgon och ser till att alla blir incheckade och har koll på vem som ska vart när bussarna anländer. Det är inte säkert att informationen gällande boende för Ingarö är korrekt på cupsidan. Oavsett var boende är ska det städas innan man lämnar Borlänge.
Dusch:
Lagen kommer duscha i Maserhallen.
Mat i Borlänge:
Alla måltider - förutom lunchen på söndagen - kommer serveras i matsalen på Soltorgsgymnasiet. Söndagens lunch serveras på en annan skola, information om vilken kommer.
Frukost serveras 06:00-09:00, lunch 11:00-14:00 och middag 17:00-20:00.
Hemresa från Borlänge:
Bussarna är planerade till att lämna Borlänge 17:00 på söndagen. Bussen kommer köra från Borlänge till Ingarö utan möjlighet till avsläpp någonstans längst vägen. Om det är någon som har bokat buss hem som längre fram ändrar sig, vänligen hör av er till mig så jag kan vidarebefordra informationen.
Det kommer finnas P13 ledare på bussen hem som kan hålla kontakten med hämtande föräldrar.
För de som åker bil, glöm inte att meddela en ledare att ni åker innan ni lämnar Borlänge.
Förhållningsregler för spelare gällande mobiler, sötsaker, läggtider osv kommer vid installation i Borlänge.
Hör av er om det är något som är otydligt, förvirrande eller om det är någon information jag har missat.
Glad Midsommar!
Tor 21/11
17:30-18:45 |
Träning IIF P13 Fotboll
Ingarö IP konstgräs |
Sön 24/11
18:00-19:00 |
Träning IIF P13 Fotboll (Inomhusträning)
Charlottendalshallen |
Tis 26/11
17:30-18:45 |
Träning IIF P13 Fotboll
Ingarö IP konstgräs |
Tor 28/11
17:30-18:45 |
Träning IIF P13 Fotboll
Ingarö IP konstgräs |
Lör 30/11
17:30-18:30 |
Träning IIF P13 Fotboll (Inomhusträning)
Skeppet, Ingarö Sporthall |
Sön 8/12
17:59-18:00 |
Intresseanmälan IIF Fotboll Säsong 2025
Ingarö / Stockholmområdet + Cuper |
Sön 8/12
18:00-19:00 |
Träning IIF P13 Fotboll (Inomhusträning)
Charlottendalshallen |
Sön 15/12
18:00-19:00 |
Träning IIF P13 Fotboll (Inomhusträning)
Charlottendalshallen |
Sön 22/12
18:00-19:00 |
Träning IIF P13 Fotboll (Inomhusträning)
Charlottendalshallen |
Sön 29/12
18:00-19:00 |
Träning IIF P13 Fotboll (Inomhusträning)
Charlottendalshallen |