Funktionär 10 km- Paradisloppet
Lör 8 jun, 11:45-15:00
Ingarö IP
Samling: 11:45P14 Innebandy har fått uppdraget att vara banfunktionärer på 10km loppet och vi behöver bidra med 6 personer.
Uppdraget innebär att personer ska placeras ut efter banan i god tid innan start för att visa vägen och hjälpa löparna att inte springa fel. På vissa platser längs banan kan det även innebära att man dirigerar och varnar trafiken.
Info från kansliet:
• Vi kommer att kalla er till ett möte någon vecka innan loppet
• Samling kl. 11:45 vid nya föreningshuset på IP för att hämta västar
• Uppdraget innebär att personer ska placeras ut efter banan i god tid innan start för att visa vägen och hjälpa löparna att inte springa fel. Det kan även innebära på några platser att man dirigerar och
varnar trafiken. På mötet, någon vecka innan loppet, kommer ni att få en detaljerad beskrivning på varje ställe, med bilder och info.
• Säkerheten är viktigast, ni ska alltså säkerställa att ev. trafik stoppas så löparna kan passera
säkert.
• Viktigt!! Lämna inte era poster innan efterlöparen har passerat.
• Loppet startar kl. 13:40
Svara på kallelsen så snart som möjligt. Om ni absolut inte kan, ta kontakt med mig (Kickan tel 0704-403441) så få ni kontaktuppgifter till dem som står näst på tur som ni förhoppningsvis kan byta med :)
Om det är någon familj som kan bidra med 2 vuxna så kan ni få räkna det som två pass och jag kan ta bort en familj från kallelsen. Jag skriver upp som ni vet vilka familjer som gjort tjänst och när för att hålla det rättvist.
Tack för er hjälp!
www.ingaroif.se/dokument/642bdf36-0d0b-4687-b1bc-dfe99d4b06e6/Funktion%c3%a4rsinstruktion%2010%20km%202023-06-08.pdfUppdraget innebär att personer ska placeras ut efter banan i god tid innan start för att visa vägen och hjälpa löparna att inte springa fel. På vissa platser längs banan kan det även innebära att man dirigerar och varnar trafiken.
Info från kansliet:
• Vi kommer att kalla er till ett möte någon vecka innan loppet
• Samling kl. 11:45 vid nya föreningshuset på IP för att hämta västar
• Uppdraget innebär att personer ska placeras ut efter banan i god tid innan start för att visa vägen och hjälpa löparna att inte springa fel. Det kan även innebära på några platser att man dirigerar och
varnar trafiken. På mötet, någon vecka innan loppet, kommer ni att få en detaljerad beskrivning på varje ställe, med bilder och info.
• Säkerheten är viktigast, ni ska alltså säkerställa att ev. trafik stoppas så löparna kan passera
säkert.
• Viktigt!! Lämna inte era poster innan efterlöparen har passerat.
• Loppet startar kl. 13:40
Svara på kallelsen så snart som möjligt. Om ni absolut inte kan, ta kontakt med mig (Kickan tel 0704-403441) så få ni kontaktuppgifter till dem som står näst på tur som ni förhoppningsvis kan byta med :)
Om det är någon familj som kan bidra med 2 vuxna så kan ni få räkna det som två pass och jag kan ta bort en familj från kallelsen. Jag skriver upp som ni vet vilka familjer som gjort tjänst och när för att hålla det rättvist.
Tack för er hjälp!
Endast kallade kan anmäla sig till aktiviteten. 8 personer är kallade.
Logga in här
Logga in här